الیس الله بکاف عبده

مزد اگر می طلبی طاعت استاد ببر

الیس الله بکاف عبده

مزد اگر می طلبی طاعت استاد ببر

الیس الله بکاف عبده

سردار شهید حسین املاکی
مقام معظم رهبری : قهرمان یعنی این!

شهدا به این آیه رسیدند که افلاکی شدند.
الیس الله بکاف عبده ( زمر / 36 )

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

شیطان و ریسمان ها

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ق.ظ

یکی از بندگان خدا شیطان را خواب می‌بیند که تعدادی زنجیر روی دوشش است. پرسید کیستی؟ گفت: شیطانم. پرسید این‌ها چیست؟ گفت: افسارهایی است که به گردن کسانی که می‌خواهم دنبالم بیاورم می‌اندازم. پرسید: این یکی چرا پاره شده؟ گفت: این برای فلان شیخ بزرگوار است (نام یکی از بزرگان را گفت) دیشب انداختم گردنش تا وسط کوچه آوردمش ولی وسط کوچه زنجیر را پاره کرد و رفت. پرسید: کدام زنجیرها برای من است؟ گفت: تو اصلاً زنجیر لازم نداری، خودت دنبال من می‌آیی! این زنجیرها برای کسانی است که نمی‌آیند و باید به زور بکشانمشان و بیاورم. آن شخص رفت و از آن آقایی که خوابش را دیده بود ماجرا را پرسید. گفت: من دیشب می‌خواستم مطالعه کنم و نفت چراغ نداشتم. گفتم چند شاهی «سهم آقا» را بردارم و نفت یا روغن بگیرم و چراغ را برای مطالعه روشن کنم و فردا وقتی پول تهیّه کردم جایگزین نمایم. به وسط کوچه که رسیدم، تصمیم گرفتم امشب مطالعه نکنم. شاید تا فردا مُردم و در این صورت قرضم را چه کسی می‌دهد؟ چرا از «وجوهات» استفاده کنم؟ برگشتم و پول را سرجایش گذاشتم و آن‌جا بود که زنجیر شیطان پاره شد.


به نقل از khamenei.ir ( گفتاری از آیت الله محمد محمدی ری شهری ، ریس دانشگاه قرآن و حدیث و تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی )

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۲
کاف

نظرات (۵)

با سلام
این داستان رو نمی دونم اما یه داستانی شبیه این هست که مربوط به شیخ انصاریست
و هزاران هزار داستان دیگر که در قدیم در میان علما امری رایج و سهل و برای ما دست نایافتنی و سخت.
فلذا حرفی که از قلبی سلیم بر خیزد قطعا بر جان می نشیند و اکسیر ارواح خفته است...
یاحق
سلام و ادب...

با یه خورده تغییرات و چند طرح جدید بروزیم.
یاعلی مدد
خدانکنه جزو اون دسته ای باشیم که شیطون کاریمون نداره وخودمون اتومات...
فک کنم اینو میشد ازماه رمضان فهمید ..شیطانی که نبود..خودمون بودیم وخدامون..:(
پاسخ:
احسنت
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۵۸ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
داستان جالب و تکان دهنده ای بود.
گاهی اوقات تلنگر برای انسان لازمه!

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۶ کنیز ولایی یوسف زهرا(عج)
...
...
...واقعا تکاندهنده بود...خدا کنه جزء اونایی باشیم که زنجیر لازمه برای بردنشون...

سلام بزرگوار
خیـــلی ممنون

 " اللهم عجل لولیک الفرج "
 التماس دعا
 یاعلی(ع)


پاسخ:
انشالله ....

ترک گناه اولی بر توبه می باشد . . .

انسان اگر در فضای گناه قرار گرفت و ترک گناه کرد ، اون موقعست که به همه چی می رسه 

قال الله تعالی فی کتابه : و لمن خاف مقام ربه جنتان ( الرحمن 46 ) : و برای کسی که از مقام پروردگار بترسد ، دو بهشت است .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">