الیس الله بکاف عبده

مزد اگر می طلبی طاعت استاد ببر

الیس الله بکاف عبده

مزد اگر می طلبی طاعت استاد ببر

الیس الله بکاف عبده

سردار شهید حسین املاکی
مقام معظم رهبری : قهرمان یعنی این!

شهدا به این آیه رسیدند که افلاکی شدند.
الیس الله بکاف عبده ( زمر / 36 )

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

استدراج

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ
قال الله تعالی فی کتابه (  اعراف 182، قلم 44 )

(( سنستدرجهم من حیث لا یعلمون )) :   ما آن ها را به زودی از آنجا که نمی دانند به سوی عذاب پیش می بریم .


چهارمین بحث قرآنی ماه مبارک رمضان  :   "عذاب استدراج الهی "


گاهی وقتا خداوند به این نحو به بنده هاش یه حال اساسی می ده   ::::   نعمت به جای بلا  و  آسایش به جای گرفتاری 

آما حکمت داره جانِ دلم ، انسان وقتی نعمت هم بهش رو میاره باید مراقب باشه ،  چون ممکنه همون نعمتِ به ظاهر وسوسه

انگیز ، تدریج تدریج انسان رو به سمت عذاب هدایت کنه ، طوری که خودش هم نفهمه از کجا خورده ....


عذاب استدراج الهی نتیجه گناهان خود انسان است 

وقتی که انسان مرتکب گناه می شه ، از سه حال بیرون نیست :

1) یا خودش متنبه می شه و برمیگرده 

2) یا خداوند " بلا " بهش نازل می کنه تا بیدار بشه 

3) اگر هم شایستگی دو مورد بالا رو نداشته باشه ، خدا به جای بلا ، نعمت بهش می ده . و این همون عذاب استدراج الهی هستش 


پی نوشت : 

یکی از یاران امام صادق (ع) عرض کرد : من از خداوند مالی طلب کردم به من روزی فرمود ، فرزندی خواستم به من بخشید ،

 خانه ای طلب کردم به من مرحمت کرد ، من از این می ترسم نکند این (( استدراج )) باشد !!!

امام فرمود : اگر اینها توأم با حمد و شکر الهی است ، استدراج نیست بلکه نعمت است .

نتیجه گیری با خود شما ......

-----------------------------------------------------------------------------------
منبع کمکی : جلد 24 تفسیر نمونه 
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۰
کاف

نظرات (۵)

۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۸:۴۴ فرزند آدم
یاد آیه هایی از قرآن افتادم که خدا فرمودند به اموال و اولاد زیادشان ننگر..وسیله ی ازمایش هستن ..
خدا کمک کنه شاکر نعمتهاش باشیم
پاسخ:
واعلموا  انما اموالکم و اولادکم فتنه ..... : و بدانید که اموال و فرزندان شما وسیله آزمایش هستند .

طیب الله انفاسکم . احسنت ، خیلی مدبرانه و به جا اشاره فرمودید . 
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۹ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
این جور مطالبو خیلی دوست دارم
سپاس از شما.
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۹ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام بزرگوار
به روزم با:
+منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
التماس دعا..

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
۰۱ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۴۹ تولدی دوباره
سلام
خدا کنه خودمون بفهمیم و برگردیم

خدا خودش میگه اونایی که طالب دنیا هستند بهشون میدیم
ولی آخرت .....

یامهدی
سپاس از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">